expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Friday, July 18, 2014

AKTOR HOLLYWOOD DIKRITIK HEBAT KERANA PERMAINKAN TRAGEDI MH17 DI TWITTER



Bintang American Pie, Jason Biggs telah dikritik hebat setelah mempersendakan tragedi MH17 di akaun Twitternya. Tidak lama selepas berita mengenai kejadian malang itu, Biggs menulis tweet dengan nada gurau berbunyi: "Sesiapa yang mahu membeli tiket Malaysia Airlines yang selalu terbang 'jauh'?"

Beliau kemudian menambah lagi: "Secara serius, bagaimana boleh tersilap tembak pesawat awam?! Memang menyedihkan untuk mangsa dan keluarga mereka, tetapi jelas sekali Malaysia Airlines adalah syarikat penerbangan yang nampaknya hebat Sukar untuk pulih"

Selepas tweet nya itu mendapat ribuan komen dari pengikutnya yang marah dengan kenyataan itu, aktor itu kemudiannya memohon maaf.

Beliau menulis: "Hey semua - ok, saya memadam tweet saya sebelum ini. Orang ramai tersinggung, dan itu bukan niat saya. Maaf kepada orang-orang yang terasa dengan kenyataan itu"

"Ini merupakan satu tragedi yang dahsyat, dan semua orang termasuk saya sedih dan marah mengenainya. Saya sampaikan takziah kepada mangsa-mangsa dan keluarga mereka. PS;Tidak ada yang membuat saya menghantar tweet ini- saya hanya memahami bahawa komen saya mungkin dianggap sebagai tidak sensitif dan tidak sesuai pada waktunya. Untuk itu, saya meminta maaf," katanya lagi.