expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Saturday, July 19, 2014

MH17: SELEBRITI TEMPATAN KONGSI KESEDIHAN DI TWITTER


Dua hari lepas dunia dikejutkan dengan satu insiden yang benar-benar menyedihkan buat negara apabila sebuah pesawat milik Malaysia Airlines(MAS) telah terhempas apabila ia dipercayai telah ditembak jatuh menggunakan peluru berpandu pada ketinggian 33,000 kaki atas udara (10,000 meter) di kawasan ruang udara Ukraine.

Benarlah kata pepatah, malang tidak berbau. Di kala negara masih lagi diburu mimpi ngeri berikutan misteri kehilangan satu lagi pesawat MAS, MH370 kira-kira empat bulan lalu, kini tragedi malang ini benar-benar mengejutkan seluruh masyarakat dunia.

Tiada mangsa yang terselamat dalam nahas pesawat ini dan ia telah meragut nyawa 295 orang penumpang termasuk 3 orang bayi.

Dunia kini berkabung dan bersedih dengan tragedi tidak diduga ini. Rata-rata pemimpin dan tokoh dunia, serta orang ternama telah menyuarakan rasa simpati dan kesedihan dengan kejadian malang yang menimpa itu. 

Selebriti tempatan juga telah menyampaikan ucapan takziah dan simpati pada mangsa dan keluarga. Di laman Twitter kelihatan artis-artis dan anak seni dalam dunia hiburan tanah air membuat tweet mengenai insiden malang tersebut.

Takziah pada semua mangsa dan keluarga. Sama-sama kita doakan keselamatan negara dan semoga tragedi malang seumpama ini dijauhkan daripada kita di masa akan datang. Ameen.