expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sunday, June 8, 2014

15 PERKAHWINANAN SELEBRITI HOLLYWOOD YANG PALING LAMA BERTAHAN


Dunia Hollywood memang terkenal dengan perkahwinan yang ibarat permainan atau percubaan semata-mata. Kita sering mendengar mengenai artis Hollywood yang berkahwin sekejap dan bercerai dengan mudah dalam tempoh yang singkat. Namun jangan tak tahu, bukan semua perkahwinan bintang Hollywood berakhir dalam tempoh yang singkat.

Ada juga perkahwinan selebriti Hollywood yang kekal lama sekaligus membuktikan bukan semua selebriti Hollywood yang menganggap berkahwin itu ibarat menukar baju sahaja. Mereka ini jelas amat menyayangi keluarga mereka dan begitu menghargai rumahtangga yang dibina.

Mari kita tinjau 15 selebriti Hollywood yang kekal bertahan dengan perkahwinan mereka:



1. Tom Hanks dan Rita Wilson
Rita Wilson dan Tom Hanks telah berkahwin sejak tahun 1988. Dengan perkahwinan yang lebih dua dekad lamanya, mereka dianggap oleh banyak pihak sebagai pasangan selebriti yang sempurna di dunia. Rita dan Tom mempunyai dua anak lelaki, Truman dan Chester, dan Tom juga mempunyai dua anak hasil dari perkahwinan pertamanya, Colin dan Elizabeth.



2. Kurt Russell dan Goldie Hawn
Russell dan Hawn pertama kali bertemu ketika Goldie berusia 21 dan Kurt berusia 16. Mereka menyambung percintaan semasa penggambaran Shift Swing pada tahun 1983. Walaupun berkahwin tidak secara rasmi, namun Kurt Russell dan Goldie Hawn telah bersama selama lebih daripada 30 tahun namun cinta mereka masih utuh. Anak perempuan Goldie iaitu Kate Hudson menganggap Kurt Russell sebagai ayahnya walaupun dia bukan bapa kandungnya. Mereka juga mempunyai seorang anak lelaki berusia 26 tahun, Wyatt.

 



3. Matthew Broderick dan Sarah Jessica Parker
Matthew Broderick dan Sarah Jessica Parker telah berkahwin sejak tahun 1997 dan mempunyai 3 orang anak. Dengan perkahwinan yang kini menjangkau 17 tahun, mereka merupakan antara pasangan selebriti ideal yang paling lama bertahan,
Sarah dan Matthew adalah contoh pasangan berjaya mencipta nama di Hollywood dan dalam masa yang sama mampu menguruskan rumah tangga mereka dengan baik.



4. David dan Victoria Beckham
David dan Victoria Beckham berkahwin pada tahun 1999 dalam satu majlis yang hanya dihadiri oleh 29 orang tetamu. Tidak kira sama ada anda meminati pasangan ini atau tidak, namun semua orang harus akur bahawa pasangan mereka sangat serasi bersama walaupun dilanda pelbagai gossip. Mereka tenang menghadapinya dan tetap mempertahankan rumahtangga mereka.



5. David dan Iman Bowie
Model dan bintang rock melahirkan gabungan yang sempurna. David dan Iman adalah pasangan selebriti yang cukup terkenal. Pemuzik rock dan supermodel Somalia ini berkahwin pada tahun 1992. Mereka mempunyai seorang anak perempuan yang cantik bernama Alexandria Zahra. 


 
6. Kevin Bacon dan Kyra Sedgwick
Kevin Bacon dan Kyra Sedgwick telah berkahwin selama lebih 23 tahun. Kevin Bacon sangat menyayangi isterinya. Beliau telah berkongsi rahsia kepada perkahwinannya yang berkekalan iaitu sentiasa mengelakkan pergaduhan dan menjadikan hubungan seks mereka menarik.



7. Tim Mcgraw dan Faith Hill
Pasangan ini telah berkahwin sejak tahun 1996 dan mempunyai 3 orang anak bersama. Tim Mcgraw dan Faith Hill gemar mengembara bersama-sama.



8. Gavin Rossdale dan Gwen Stefani
Pemuzik sensasi, Gavin Rossdale dan Gwen Stefani, telah berkahwin sejak tahun 2002 dan kini mempunyai 2 orang anak lelaki. Stefani berkata dalam satu temu bual bahawa danmempunyai anak dengan Gavin adalah perancangan mereka bersama.


 
9. Sarah Michelle Prinze (Gellar) dan Freddie Prinze Jr.
Perkahwinan Sarah Michelle Gellar dan Freddie Prinze Jr telah berkahwin sejak tahun 2002. Freddie dan Sarah mula bertemu di set pada tahun 1997. Sarah telah mengubah nama akhirnya kepada Prinze pada ulang tahun perkahwinan mereka yang ke-5.



10. Catherine Zeta Jones dan Michael Douglas
Michael Douglas dan Catherine Zeta Jones telah berkahwin sejak tahun 2000. Dalam satu temu bual, ini Michael Douglas berkata hubungan beliau dan isterinya Catherine sangat baik di mana Catherine adalah isteri yang terbaik dan beliau menyokong isterinya itu dalam segalanya.


 
11. Bono dan Ali Hewson
Bono dan Ali telah berkahwin sejak 1982 dan mereka mempunyai dua orang anak perempuan yang cantik, Jordan dan Memphis Hawa, dan dua anak lelaki kacak, Elia Bob Patricius Guggi Q dan John Abraham. Walaupun dilanda pelbagai gossip mengenai hubungan mereka, Bono dan Ali masih bahagia bersama-sama.



12. Denzel dan Pauletta Washington
Denzel berkahwin dengan Pauletta pada 25 Jun 1983. Pasangan itu mempunyai 4 orang anak iaitu anak perempuan mereka yang bernama Katia dan anak lelaki mereka John David serta kembar Olivia dan Malcolm. Pauletta dan Denzel telah sekali lagi melafaz ikrar perkahwinan mereka di Afrika Selatan, pada tahun 1995. Walaupun terdapat desas desus tentang perceraian mereka, Pauletta dan Denzel Washington masih bersama-sama dengan gembira.




13. Samuel L. Jackson dan LaTanya Richardson
Pada tahun 1980, Samuel L. Jackson berkahwin LaTanya Richardson yang merupakan penerbit rancangan sukan terkenal yang juga seorang pelakon. Mereka menddapat seorang anak perempuan, Zoe yang kini telah menjadi seorang penerbit TV yang berjaya. Walaupun terdapat pelbagai khabar angin dalam hubungan mereka, cinta mereka masih bertahan sehingga sekarang.


 
14. Ozzy dan Sharon Osbourne
Ozzy dan Sharon Osbourne adalah salah satu pasangan yang paling lama bertahan di Hollywood. Ozzy bertemu Sharon ketika dia berusia 18 dan ketika itu masih bersama dengan isteri pertamanya. Dia berkahwin dengan Sharon pada 4 Julai 1982 iaitu Hari Kemerdekaan supaya dia akan sentiasa mengingati ulang tahun perkahwinan mereka. Ozzy dan Sharon Osbourne mempunyai tiga anak - Aimee, Kelly dan Jack.



15. Danny DeVito dan Rhea Perlman
Mereka merupakan antara pasangan lucu dan paling lama berkekalan di Hollywood. Pasangan itu berkahwin pada 28 Januari 1982 dan mereka mempunyai seorang anak lelaki, Yakub dan dua orang anak perempuan, Lucy dan Rahmat. Pada tahun 2012, peminat dan pemerhati industri terkejut apabila Danny DeVito dan Rhea Perlman mengumumkan perpisahan mereka selepas 30 tahun berkahwin. Mujurlah, mereka telah berdamai dan mereka masih bersama-sama.


Edited by
Farahhasina