expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Thursday, July 17, 2014

RIHANNA TUNJUKKAN SOKONGAN PADA PALESTIN DI TWITTER



Penyanyi sensasi Rihanna menghantar post di tweeter dari akaunnya yang berbunyi # FreePalestine sebagai menunjukkan sokongan pada Palestin dan membantah kekejaman Israel. Walau bagaimanapun, ia dengan cepat dipadamkannya setelah menimbulkan pelbagai kontroversi dan mendapat kecaman hebat di barat.

Tindakan Rihanna itu telah menimbulkan kekecohan di Twitter selepas menghantar mesej sokongan untuk Palestin kepada seramai 36.4 million  pengikutnya.

Tweet ini hanya membaca: # FreePalestine walau bagaimana pun telah dipadam dalam tempoh lapan minit sahaja, tetapi sebelum itu, ia telah  berjaya di retweeted beribu-ribu kali oleh pengguna laman sosial itu.

Menurut TMZ, sumber yang rapat dengan penyanyi berusia 26 tahun itu berkata dia tidak pernah bermaksud untuk menyiarkannya.

Menurut satu sumber kepada laman web, "Dia tidak menyedari ia telah di tweet sehinggalah dia mula mendengar daripada peminatnya sendiri tentang isu itu.

Penyanyi itu telah membaca tentang konflik di Timur Tengah secara online apabila dia ter 'klik' satu pautan.

Tidak lama itu, Rihanna kemudiannya menghantar tweet berbunyi: "Mari kita berdoa untuk keamanan dan pengakhiran yang cepat kepada konflik Israel-Palestin Adakah terdapat sebarang harapan?.."

Rihanna bukanlah satu-satunya selebriti terkenal yang pertama membuat tweet dan memadamkannya setelah menimbulkan kontroversi di laman media sosial.

Pada tahun 2012, Kim Kardashian juga pernah dikritik hebat dan diminta mengulas tweet nya mengenai isu yang sama di mana ianya berbunyi "Berdoa untuk keselamatan semua di Israel" Kenyataan itu menimbulkan kemarahan ramai pengikutnya yang marah kerana dikatakan menyokong sebelah pihak.

RIHANNA MENUNJUKKAN SIMPATINYA PADA PALESTIN NAMUN DIKECAM HEBAT DUNIA BARAT